Přehlížíte statistiky? Děláte velkou chybu! Tyhle jsou pro růst a výdělečnost vašeho psího salonu klíčové

Přehlížíte statistiky? Děláte velkou chybu! Tyhle jsou pro růst a výdělečnost vašeho psího salonu klíčové

Vyhodnocování statistik nepatří mezi nejoblíbenější činnosti, může se to dokonce jevit jako ztráta času. Opak je ale pravdou! Statistiky jsou zásadním a směrodatným ukazatelem toho, jak si v podnikání stojíte, na čem můžete dál stavět, kde je prostor pro zlepšení a jaká cesta je či není tou správnou. Program ZOOSoft vám všechny důležité údaje servíruje doslova na zlatém podnose tak, abyste ušetřili čas a měli na očích vše potřebné. Jaké klíčové ukazatele sledovat?

Statistky | ZOOSoft

Zákazníci

Je dobré (pro konkurenceschopnost snad i nutné) znát vaši klientelu a aktivně s ní pracovat.
Vědět, jací klienti vás navštěvují pravidelně, kdo má více mazlíčků, a tak u vás investuje i více peněz nebo kdo si rád kupuje produkty na domácí použití. To jsou totiž zákazníci, kteří vám nyní a ideálně i v budoucnu budou nosit peníze. Je třeba o nich vědět, hýčkat si je a být pro ně a pro jejich mazlíčky top salonem, kam se budou rádi s důvěrou vracet.

Připravte stálým či VIP klientům třeba věrnostní program s odměnami pro jejich mazlíčky. I malá pozornost je benefitem navíc, který vám může do budoucna zaručit loajalitu zákazníka.

Nezapomínejte ani na odvrácenou stránku - zákazníky, kteří s mazlíčkem na objednaný termín nedorazí nebo svoji rezervaci ruší těsně před termínem. Není to nic příjemného, ale je třeba jednat - ideálně a elegantně zákazníky tohoto typu zařaďte na blacklist, ten už se o ně postará. Vy tak ušetříte volné místo pro klienta, který o návštěvu u vás skutečně stojí.

Poslední skupinou, kterou se vyplatí sledovat, jsou klienti, kteří vás dříve navštěvovali, ale nyní již nechodí. Připomeňte se jim, například pomocí milé SMS zprávy se zajímavou nabídkou.

Aktivní práce s kartotékou je pro úspěch zcela zásadní.

Nejprodávanější zboží

Nabízíte aktivně váš „doplňkový sortiment"? Navykáte klienty k tomu, aby si od vás produkty kupovali? Mění se v čase vaše prodeje, rostou? Prodáváte plošně celou vaši nabídku nebo leží „na skladě" produkty za desetitisíce, které nenabízíte a tím pádem ani neprodáváte?
Otázky, které si žádají odpovědi.

Je snadné upadnout do rutiny používání a doporučování stále stejných produktů.
Podívejte se reálným očima na zboží, které máte na skladě a na vaši prodejní aktivitu. Neberte nabízení produktů tak, že "někomu něco nutíte". Naopak! Odborné poradenství je přidanou hodnotou ke službám, které poskytujete a je to nedílnou součástí vaší práce. Zákazník navíc ocení doporučení přímo na míru.

Informace o prodejích zboží jsou pro vás mnohoznačnou zpětnou vazbou a skvělým ukazatelem pro následné objednávky zboží, ale třeba i pro tvorbu akčních balíčků.

Náklady + spotřeba materiálu

Jste si plně vědomi vašich měsíčních nákladů? Ať už těch fixních (nájem, vlastní mzda, úvěr, pronájem software, členství v asociaci, telefon...), či pohyblivých (nákup zboží, prostředků na úklid, spotřeba - materiálu na práci, vody, elektřiny...)?

Statistiky každoměsíčních nákladů - černé na bílém - vám dávají jasnou představu, kolik peněz je nutné minimálně vydělat na to, abyste byli na nule.
Na základě těchto údajů si sestavte plán, váš cíl, jak být v zelených číslech, kolik tedy potřebujete a chcete vydělat. 

Projděte si i vlastní spotřebu materiálu, spotřebováváte standard, nebo je to "pumpička šamponu sem, pumpička tam..."? Spotřebovaný materiál navíc je náklad, který hradíte z vlastní kapsy. Promyslet si proto důkladně, zda máte dobře nastavenou cenotvorbu a klient platí nejen za váš čas, službu a péči, ale i za veškerý spotřebovaný materiál.

Statistiky nákladů a spotřeby vám odhalí mnoho směrodatných poznatků pro vaši budoucí práci.

Tržby

Snad každý by si přál mít stále rostoucí tržby. 
Víte ale doopravdy, jaký jste měli minulý měsíc obrat a zisk? Nebo to u vás funguje tak, že si strkáte peníze do kapsy, vše nutné poplatíte a čekáte, jak to na konci měsíce dopadne? Nedělejte tuhle chybu!
Statistiky tržeb jsou důležitým, velmi důležitým údajem pro vaše podnikání.
Podívejte se, které měsíce jsou úspěšné, kdy se vám dobře daří a kdy je to naopak bída.
Proč tomu tak je? 
Ať se vám to líbí nebo ne, na výsledek téhle analýzy byste měli pružně "marketingově" reagovat (Př.: rozeslání hromadné SMSky vaší kartotéce s informací o "akčním březnu", službě zdarma navíc, dáreček ke Dni zvířat... to už je na vaší kreativě).

Používání softwarového systému, který uchovává všechna vaše data na jednom místě a chystá pro vás potřebné analýzy, je klíčem k růstu a prosperitě vašeho salonu.
Pak už stačí jen věnovat chvilku času vlastnímu vyhodnocení, a dle něj následně pracovat. Je to činnost, která se vám velmi vyplatí.